Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.07.2019 20:47 - Мама и тате вечет имат постоянно жителство
Автор: iliqnhadjiev Категория: Лични дневници   
Прочетен: 984 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 29.07.2019 11:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Майка ми нямаше досие.Към ДС.Баща ми имаше.Аз също.Но майка също беше "наблюдавана".Беше машинописка.Знаете ли какво е това?Всеки може да и хвърли нещо написано на ръка.И казва-натракай го там.И тя "натракваше"Първо трябваше да разчете написанато.После да го подреди в нормална мисъл.Да го редактира.Защото шевовете  комунисти,но бяха неграмотни и необразовани.Но бяха наши.Та написваше го майка ми и го занасяще на шефа.Той винаги беше доволен.Защото вчесаните му мисли му харесхваха.И си казваше.Аз към бил умен.Ще се издигна.Та пишеше мама и когато се раздаваха премиалните винаги и даваха по някой лев.Защото по еархията машинописките бяха на последното стъпало.Даже на минус едно.Та ако на другаря директор даваха 500лв премии,на машинописката даваха 20.Но 20 лева можеие са ки платиш наема от 15лв и да купиш на детето си "кабапче"Но идилията свърши бързо.Дойдоха другарите от ДС.И казаха,че мама е жена на "враг на народа"Много се задържала след работно време.интерисували се с баща ми от списъците на таксиметровите шофьори.по това време майка ми работеше като машинописка в таксиметрова служба.А тя просто  пишеше дипломни работи на студенти.В неделя.А баща ми и диктуваше.Личния състав беше съгласна.Даваше и ключ.Но след посещението на ДС всичко свърши.Нямаше пари за "кабапче"Нямаше пари за парче месо отдолу с неизменната сланина.Защото "аз ли да ям тая сланина"Като не искаш,айде ..."Сега,когато се говори за бедност,нямате представа какво е.Да ядеш нещо със седмици.да нямаш с какво да си платиш наема от 15лв.тока от 2.50.и водата...вода не плащахме,защото сипвахме вода от обществена чешма на 100 метра от нас.Вода за пиене.вода за миене.Вода за къпане.Когато "всичко беше хубаво"Бог да прости мама!Където е сега няма ДС.Няма временно жителдтво.Има само постоянно.А тя и баща ми цял живот си мечтаеха за това.Сега го имат.Бог да им прости греховете!



Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: iliqnhadjiev
Категория: Лични дневници
Прочетен: 585587
Постинги: 111
Коментари: 52
Гласове: 91
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031